Niet tevreden?

We doen ons uiterste best om jou (en je gezin) zo goed mogelijk te helpen. Loopt de samenwerking toch niet zoals gewenst? Zijn er problemen? Dan kan je het volgende doen.

1. Bespreek het met je vaste hulpverlener(s)

Dit is de eenvoudigste en snelste manier om problemen tussen jullie op te lossen en te vertellen waar je ontevreden over bent. Probeer open en eerlijk het gesprek te voeren, vertel wat je voelt. Vertel ook wat je ervaringen zijn en wat je verwacht van het gesprek.

2. Gesprek met de leidinggevende

Als dit niet lukt of als de klacht volgens jou te ernstig is, dan kun je de klacht melden bij de leidinggevende van Blijvend Veilig en vragen om een bemiddelingsgesprek. Je kan een bemiddelingsgesprek met de leidinggevende aanvragen via info@blijvendveilig.nl.

3. Bemiddeling door onafhankelijke mediator

Als het gesprek met de leidinggevende niet tot een oplossing leidt, kan je ook een bemiddelingsgesprek aanvragen met een onafhankelijke mediator. Je kunt een bemiddelingsgesprek met een onafhankelijke mediator aanvragen via info@blijvendveilig.nl.

4. Schakel een onpartijdige vertrouwenspersoon in

Voelt het toch niet fijn om je hulpverlener rechtstreeks aan te spreken? Dan kan je een derde persoon inschakelen die onafhankelijk tegenover beide partijen staat. Deze vertrouwenspersoon is er voor iedereen, zal goed luisteren en samen met jou bespreken wat je kan doen. Je bent vrij in je keuze van vertrouwenspersoon. Misschien ken je iemand in je netwerk die je kan helpen? Je kan ook een onafhankelijke vertrouwenspersoon benaderen. Jongeren en ouders kunnen terecht bij het AKJ. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis. Het AKJ is een zelfstandige stichting, medewerkers zijn dus niet in dienst van Blijvend Veilig. Ze informeren jou over jouw rechten, geven advies en kunnen helpen met het opstellen van een klachtbrief.

Bel naar 088 555 10 00 of mail naar info@akj.nl of chat met een vertrouwenspersoon via de website akj.nl.

5. Schakel de klachtencommissie in

Lukt het niet om de problemen uit te praten met de hulpverlener en/of vertrouwenspersoon? Dan kan je de klacht inbrengen bij een onafhankelijke klachtencommissie. Dat kan je ook direct doen, maar de klachtencommissie zal je altijd vragen of bemiddeling mogelijk is. De leden van deze klachtencommissie werken niet bij één van de organisaties die samenwerken in de teams van Blijvend Veilig en zijn dus onafhankelijk en onpartijdig. Uiteraard hebben ze geheimhoudingsplicht.

Je kan je klacht schriftelijk indienen bij het klachtensecretariaat. Vermeld altijd de volgende gegevens:

  • Naam, telefoonnummer, adres en mailadres van jou en jouw kind(eren);
  • Naam medewerker of afdeling tegen wie de klacht zich richt;
  • Beschrijving van de klacht.

Je dient binnen een redelijke termijn jouw klacht in te dienen.

Voor informatie:

  • Telefoon 06 53 94 87 57
  • E-mail: klachtencommissie@jeugdbescherming.nl
  • Postadres, t.a.v. de klachtencommissie, Postbus 69168, 1060 CG Amsterdam

Wij creëeren veiligheid voor ieder gezinslid van 0 to 100 jaar

Wij creëeren veiligheid voor ieder gezinslid van 0 to 100 jaar